Na Andragoškem centru in v svetovalnih središčih redno spremljamo kakovost dela svetovalnih središč že od začetka njihovega delovanja. Leta 2007 smo se odločili za izboljšavo in nadgradnjo dosedanjega presojanja kakovosti.
S finančno podporo Ministrstva za šolstvo in šport in Evropskega socialnega sklada smo začeli razvijati in vpeljevati celostni model presojanja in razvijanja kakovosti v svetovalnih središčih. Hkrati smo začeli s projektom Usposabljanje za uporabo modela samoevalvacije v svetovalnih središčih ISIO in tako vpeljali presojanje in razvijanje kakovosti v središča ISIO.
Opredelili smo tudi skupnih sedem vrednot, skupno poslanstvo in vizijo delovanja svetovalnih središč. Vsako svetovalno središče je opredelilo še listino kakovosti in izjavo o kakovosti, v katerih je zapisano, kako zagotavlja kakovost svojih storitev in katere standarde. Model presojanja in razvijanja kakovosti v svetovalnih središčih temelji na treh temeljnih ciljih svetovalne dejavnosti v izobraževanju odraslih:
- na zagotavljanju dostopa do svetovanja za izobraževanje in učenje vsem odraslim, še posebno ranljivim skupinam,
- na zagotavljanju kakovostnih svetovalnih storitev za izobraževanje in učenje,
- na učinkovitih ukrepih za večjo vključenost in uspešnost odraslih v vseživljenjskem učenju.
V modelu so opredeljena temeljna področja delovanja svetovalnega središča ter njim pripadajoči standardi in kazalniki kakovosti ter merila. Model sestavlja deset področij in v njem je bila predvidena povezana kombinacija štirih prijemov za presojanje in razvijanje kakovosti, to so akreditacija, spremljanje, zunanja evalvacija in samoevalvacija. V letu 2020 smo kazalnike presojanja in razvijanja kakovosti v središčih ISIO posodobili, predstavljeni so v novem priročniku Kazalniki kakovosti svetovalne dejavnosti v izobraževanju odraslih. Področja presojanja in razvijanja kakovosti so: - osebje
- prostor, oprema in drugi viri,
- svetovalni proces,
- svetovalna dejavnost pri vključevanju v izobraževanje in nadaljevanju izobraževanja,
- svetovalna dejavnost pri ugotavljanju in dokumentiranju znanja in spretnosti,
- rezultati,
- učinki,
- vodenje in upravljanje
- ugotavljanje potreb in promocija
- partnerstvo
- presojanje in razvijanje kakovosti
V 2021 smo pripravili tudi kazalnike za področje svetovanja pri samostojnem učenju, ki jih bomo v tem letu vključili tudi v omenjene kazalnike kakovosti.
V središčih ISIO potekajo dejavnosti samoevalvacije in spremljanja skozi celo leto, Andragoški center jim pri tem nudi strokovno podporo. Vsako leto pripravimo tudi skupno poročilo o spremljanju po modelu presojanja in razvijanja kakovosti v središčih ISIO. Za leto 2020 je poročilo dostopno tukaj.
Poleg presojanja kakovosti po zgoraj predstavljenem modelu smo na Andragoškem centru razvijali ter v praksi preizkusili metodo "kolegialnega presojanja kakovosti" ("Peer Review"). Več o metodi ter poteku preizkusa si lahko preberete na tej spletni povezavi.
<< Nazaj
|